SPISEGUIDEN


SPISEGUIDEN skal fremme lokale restauranter, spisesteder og delikatessebutikker, og gi matinteresserte og sultne lesere oppdaterte nyheter og inspirasjon til gode smaksopplevelser.    

SPISEGUIDEN er et digitalt utstillingsvindu for alle som er er glad i mat, liker å spise ute, hente hjem eller varte opp med egne retter. SPISEGUIDEN har som mål å gi målgruppen vann i munnen og gjøre terskelen lavere  og veien kortere for å benytte lokale spisesteder, delikatessebutikker, takeaway og catering.  

SPISEGUIDEN gir bransjen fast plass og kontinuerlig synlighet på forsiden av   https://www.nettavisen.no/

-83 040 daglige brukere i Oslo

-Over 70 000 av brukerne har spesielt interesse for mat og liker å prøve ut nye matretter. 

Løsningen er selvbetjent og i automatisk samspill med sosiale medier. Det vil si at når brukene klikker på annonsene, vil de komme direkte inn på avsenders Facebook eller Instagramside og bygge følgere. Løsningen kan også benyttes manuelt. 

Hensikten er å bygge en uformell og nær relasjon mellom det lokale tilbudet og brukerne. Nettavisen er en av Norges største nettaviser, og vi tilpasser karusellen lokalt ved hjelp av geotargeting.

Vi kan også bidra med drift/administrering av Facebook/Instagram, og hjelper deg gjerne med å publisere innhold og kampanjer.

Ta kontakt for en prat, da vel!

Mette Smeby, tlf. 92 82 20 56 mette@innosight.no 

Eric Adem Holt, tlf. 46 42 72 71 eric@innosight.no

Kirsti Vikan Kjøsnes, tlf. 92 80 93 18 kirsti@innosight.no

Anne Kari Gylder. tlf. 95 79 31 31 annekari@innosight.no

SPISEGUIDEN ER ET SAMARBEID MED NETTAVISEN.NO.




Betal for julebordet, uansett...

Mange julepyntede spisesteder var klare for å glitre i Oslonatten og vise seg frem fra sin aller beste side, men så enkelt skulle det altså ikke bli. Pandemi oppblomstring skjedde igjen, midt i den beste tiden når bransjen minst trengte det. Mange har gått fra ventelister til tomme restauranter på rekordtid. Kolleger, klubber, jente- og guttegjenger har ventet i to år på å vri seg inn i sine glam antrekk, klemme, flørte, synge og danse, men dessverre ikke i år heller. Så uendelig trist.

Spisestedene trenger gjester og spise glade Oslofolk trenger steder å gå, og nå er vi alle redde for hva som skjer med bransjen. Kommer spisestedene å klare seg igjennom dette? Vi vet ikke.

Det vi vet er at spisesteder gjør så godt de kan og strekker seg langt. De følger med korona utviklingen fra time til time og tar avgjørelser som er det beste for Osloborgere og gjestene sine. Det vi også vet er at de løser dette forskjellig. Noen tenker kreativt og finner løsninger, mens andre blir kanskje nødt til å stenge ned for en periode. De har slitt nok.

Noe vi også vet er at det finnes selskaper som har valgt å betale for sitt arrangement uansett, selv om de må avlyse. Dette kalles ekte dugnadsånd.

Vi i SPISEGUIDEN oppfordrer til akkurat det - Bli med på dugnaden, støtt våre spisesteder og få bransjen vi elsker på fote igjen!